Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-05, 13:49   #7
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Begod

Hmm, jeg som trener styrke 3 ganger i uka bør vel tross alt innta mer protein enn det der. Jeg ville inntatt ca 100 gram dag og spesielt før og etter trening. Hvis man redusere på karbo inntaket så kan ikke jeg se at dette skal gjøre skade, poenget med det høye proteininntaket er jo at man ikke skal bryte ned musklaturen, men bygge den opp. Tror ikke muskel bygging er prioritert i OE.

Er ikke optimal ernæring i hovedsak for kraftig overvektige og folk med div. sykdom?

forøvrig så blir min utrening sånn: 1,75 høy.

75 - 7,5 ( anntar at det er 10% og ikke 8,5 kg uansett) gir 67,5 kg som idealvekt.

Var 68 kg i fjor sommer og da var fett% 17 så jeg må nok dessverre lenger ned enn det for å få frem sixpacken.

.
Nei, dette kostholdet er ikke bare for sterkt overvektige personer, det er et optimalt kosthold for de fleste, da det er basert på kroppens biokjemsike behov for næringsmidler.

Idealvekta di er 75 +/- 7,5 kilo, dvs mellom 67,5 og 82,5 alt etter kroppsbygging.

Basert på idealvekta di som du sier var 68 kilo, så vil ditt næringsbehov ifølge OD være som følgende ved lettere fysisk aktivitet. Ved tungt fysisk arbeid eller mye trening, vil behovet være et annet;

Protein: 78-88 gram
Fett: 168-227 gram
Karbohydrater: 47-53 gram

Hva ditt behov er nå vet jeg ikke, da jeg ikke kjenner til din nåværende vekt.
.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat