Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-11, 20:31   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Du er ikke så veldig overvektig - uten at jeg med det sier at du ikke trenger og gå ned

Da tar det rett og slett litt lengre tid! Hva slags lavkarbo-retning følger du? Drikker du nok vann?

Spiser du NOK mat? To måltid pluss litt nøtter synes jeg hørtes beskjedent ut.

Hvis du bare spiser et par egg til frokost og protein til middag - spiser du da nok proteiner? Nok fett?

Legg inn matinntaket ditt over et par dager på diett.no og show us the numbers, så kan vi se litt nærmere på det.

JEG tror du spiser for lite mat, og med det spesielt fett nå i starten. Du har strupet karbohydratinntaket, og kroppen må da lære seg og forbrenne kroppsfett. Dette er en tung omvending om du har hatt et "normalt" karbohydratinntak de siste årene. Gir du da kroppen lite fett inn med maten de første par ukene, tar det lengre tid og komme igang, kroppen tror det er "sultkatastrofe" og "stenger ned" deler av produksjonen for å si det litt flåsete

Er du sulten? Hva mener du med "egenkomponert"? Det er ikke anbefalt at nybegynnere på lavkarbo spiser "egenkomponert" fra starten av. Man mangler ofte nødvendig kunnskap for å spise korrekt. Velg heller en retning og følge til du er mer varm i trøya, og gjør så justeringer når vektnedgangen har kommet godt i gang.

Du skal IKKE kutte noe som helst i kosten om du har dårlig vektnedgang i starten. Rådene om å kutte såkalte partystoppere gjelder KUN de som har holdt på en god stund, gjerne flere mnd OG som har hatt vektstagnasjon i MINST en måned. Dette står i trådene ofte, men det er mange som leser det som "kan ha" relevans for en selv - husk at trådstarters tilfelle ikke trenger være likt ditt, så bruk råd gitt til andre personer med spesifikke situasjoner med omhu.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat