Vis enkelt innlegg
Gammel 17-10-11, 20:45   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av dawaween, her.

Jeg føler i grunn at jeg ikke er så veldig sulten. Jeg gikk på lavkarbo i sommer i 3 uker og gikk ned 5 kilo. Følte da at jeg spiste mye mindre mat, så jeg har nok en liten stemme inni meg som sier jeg bør spise mindre, selv om jeg vet det blir feil.

Her er utdrag fra min ADI en dag forrige uke:

Næringsinnhold
Energi 1476
Basert på ditt ADI
Fett 107g Mettede fettsyrer 39.1g Flerumettede fettsyrer 4.19g Enumettede fettsyrer 22.5g Kolesterol 789mg Natrium 364mg 24% Karbohydrat 19g 15% Kostfiber 0g 0% Tilsatt sukker 0g Protein 96.7g 210% Tiamin 21% · Selen 177% Riboflavin 65% · Folat 19% Vitamin A 144% · Vitamin E 96% Sink 26% · Vitamin D 39% Vitamin C 0% · Vitamin B12 139% Vitamin B6 84% · Kalium 24% Fosfor 119% · Kopper 13% Kalsium 26% · Magnesium 26% Niacin 148% · Jern 27% Basert på ditt ADI

Spørs om svaret ligger i at du gikk 3 uker på lavkarbo i sommer. 3 uker er knapt nok til å få i gang fettforbrenningen i kroppen, og du mistet nok stort sett vann. Hvordan spiste du etter at du sluttet med lavkarbo?

Det er ikke uvanlig at det tar litt tid og komme igang igjen når man hopper mellom høykarbo og lavkarbokosthold. Du tuller det litt til med hormonbalansen din, og kroppen er nå litt usikker på hva som skjer framover

Jeg ville gitt det tid, drit nå i vekta en måneds tid, spis "riktig" og kos deg med maten. Hold deg unna alt av kunstig søtning, og drikk mye vann. Det er nå viktig at du bestemmer deg hvordan du skal spise framover, ønsker du og bruke lavkarbo som "slankekur" i nye få uker, eller har du vurdert og legge om til et lavkarbo-kosthold over tid?

Selv om jeg ser du spiser 20g kh i eksempelet ditt, lurer jeg fremdeles på hva "egenkomponert" betyr?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat