Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-04, 10:59   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Også en liten tankerekke fra meg til slutt om kroppsplager: hvis serotonin nivået blir lavt, blir vi deprimerte. Når vi blir deprimerte får vi ofte vondt (psykosomatiske smerter) og da virker også dette inn på matlysten- Men hvis vi fikser serotonin nivået; da blir vel de fysiske plagene bedre også. Og matlysten blir bedre og vi har fjernet nok et hinder! Noen som følger meg?

Spennende at du skriver akkurat dette - for på lørdag da mannen min og jeg sto og lagde mat snakket vi bl.a. om hvordan vår kostholdsendring har påvirket oss. Både som enkeltpersoner, men også som par.

Mannen min syntes bl.a. at det kunne virke som at mine fysiske plager var blitt så mye mindre - særlig de siste 3-4 månedene. (Er arbeidsufør - på attføring) Etter å ha tenkt meg litt om - kunne jeg bare si at: Nei smertene er ikke mindre, men det er så mye lettere å leve med dem/bære dem. For "alt annet" har jo blitt bedre! Særlig humør og psyke!

Tamdilidam - dette er så spennende!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat