Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-11, 09:27   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrat pr dag?

Opprinnelig lagt inn av minlavkarbis, her.

Hei hei
Jeg går også på lavkarbo, og er i min 2 uke nå.(Startet mandag 7.feb.)
Jeg har ikke lest noen bok, men følger bare min egen vei med mindre karbohydrater. Har lest en del på nettet.
Etter som jeg har begynt å lese mer på pakningene og innhold på alt jeg kjøper, så mister jeg litt mat lyst. Men det følger vel med og går kanskje litt opp og ned...

Jeg startet på 55 kg og skal ned 7-10 kg. Jeg veier meg hver mandag, og min første veging 14 februar har jeg gått ned 2,6 kg.

Jeg har kuttet ut ALT av karbohydrater og får i meg minimalt av dette.
Jeg spiser grønnsaker men til en viss grad, og det er vel kun de karbohydratene jeg "må" spise føler jeg.

Men spørsmålet mitt da, er: Hvor lang tid tar det før jeg er der jeg vil være? Vil jeg gå ned ca 2-3 kg i uken?

Er det litt til å ta i, i og med jeg har kuttet ut alt av karbohydrater?
-Jeg ser fler på nettet og i dette forumet at dere holder dere på 50-100gram osv. Men er ikke det ganske mye?
Jeg føler det går fint uten å spise kh, og trives ganske godt. Jeg er streng og spiser ikke noe uten om måltidene mine.

Jeg håper dere ikke dømmer meg dersom dere synes jeg har for høye mål fra min vekt på 55. rundt 45-46 er der jeg trives best.

Ta en titt på bloggen min http://www.minlavkarb.blogg.no

Jeg oppdaterer der ganske ofte.

Lavkarbo er vektregulerende, så det er slett ikke sikkert at kroppen din vil ned like mye som "hodet" vil. Vekta høres veeeeldig lav ut, er du helt sikker på at dette er den vekta du bør ligge på, rent helsemessig sett?

Ned 2-3 kg i uka er uansett et urealistisk mål, det er vel igrunn kun de med stor overvekt som kan håpe på å gå ned såpass mye i uka

Hjertelig velkommen forresten!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat