Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-09, 09:09   #75
connie83
Juniormedlem
 
connie83 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 37
connie83 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade-delice nammenam

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Gerds ostekake ble totalt misslykket, etter at den hadde stått en stund i kjøleskapet skilte den seg og det raaaaant blank veske ut fra den

Men, relativt god på smak.

Laget den med melange da og ikke meierismør, for jeg synes meierismør smaken er litt (nei mye) kvalmende, og tengte selv om melange egentlig er fyyy, så shit au, bruke ikke mer enn ca 100 gr da, ikke 125.

Laget gele av 5 dl utblandet fun ligth bringebær og 5 toppede ts gelatinpulver.

Satt og regnet på det i sta, og etter mine regnebegreper ble da hele kaken 35,7 gr karber..........og da blir det ikke mye pr stykke....

Passe god på smak, men det er det vannet eller hva det er som kommer flytende ut da.... Av safta mon tro??

Laget sjokolade delice også.
-guuuud så godt.

Jeg brukte
100 gr freia premium 86% sjokolade
50 gr freia kokesjokolade 70%
6 egg
70 gr smør
og 110 gr sukrin.

Stekte dem i amrikanske muffinsformer ( papir, ica sine egne former)

Stekte dem på 100 grader i ett par og tyve minutter.

Fikk 15 stk.

Og etter å sirlig ha regnet på det, finner jeg ut at det er 2 karber pr muffins....

Jeg er svaaak for sjokolade, og måtte smake på en nesten med en gang, sprayet på en liten dæsj, på str med ett pikekyss, menkomel hvit topping på og spiste med sje rett fra forma.....himmelsk...

litt senere prøvde jeg en til, da var de fastnet litt, og kunne få den ut av forma, men den var veeeldig myk. Også en liten desj menkomel hvit topping på den............å guuuuuuud......ren nytelse.....

Nå står de i formene sine i jøleskapet, og jeg er spent på hvordan de blir når de skal serveres i morra.....

__________________

lagde den her i går og den var DET BESTE jeg har smakt på laaaaaaang tid mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

connie83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat