Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 17:31   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: AAARGH! Jeg haaater kunstig søtning!

Enig i at søtstoffer smaker fysj og fy. For meg er det veldig spesifikke ting som funker med søtstoff. Jeg liker ANthon Berg-sjokoladen (maltitol). Også syns jeg det funker med bringebær med ørlite sukrin (bringebærene har jo en viss naturlig søthet fra før) sammen med pisket kremfløte med en god slump vaniljeekstrakt/ekte vanilje sammen med litt sukrin. Hvis sukrinet eller splendaen skal søte noe alene blir alt bare bitter bismak, men hvis jeg bruker pittelitt sukrin til å forsterke en allerede eksisterende søtsmak (som bær eller vanilje), så funker det. Etterhvert er det også veldig lite søtt som skal til for å dekke søtbehovet. Man blir liksom mer sensitiv for den søte smaken etter å ha vært uten over lengre tid syns jeg.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat