Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-15, 16:20   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er det flere som har samme symptomer?

Jeg er type 1, og trenger insulin.
Insulin gis ikke om man ikke har absolutt behov for det, og jeg blir rimelig overrasket om noen bruker insulin som ikke har diabetes.
Jeg skjønner veldig godt hva du sier om at du skulle ønske at du ikke trengte å leve lavkarbo ute. For min del er det en umulighet siden jeg ikke bare har type 1 diabetes, men også må klare meg uten hurtigvirkende insulin fordi jeg ikke tåler det (og må dermed holde meg til 5-6 karbohydrater pr måltid) og i tillegg er multiallergiker og må holde meg unna mye forskjellig mat, f.eks. absolutt alle meierivarer, nøtter, mandler, egg, gluten, etc.
Poenget mitt er at om du finner at lavkarbo er nok til å kunne regulere blodsukkeret (hvor høyt blodsukker er det du har fått målt forresten?) så må det vel være verdt å leve lavkarbo både hjemme og ute?
Det er utrolig mye god mat man kan spise ute også om man bare velger bevisst.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat