Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-15, 13:06   #24659
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

I går var jeg hos en psykologspesialist henvist fra nav og "raskere tilbake" for å vurdere meg kognitivt etter alt som har hendt rundt meg de siste årene (har ikke nevnt alt her). Konsultasjonen endte ganske så kjapt med at jeg SKAL ikke raskere tilbake, tvert imot; HVIS jeg kom tilbake i jobb kom det til å ta lang tid og neppe stor stilling. Hun nevnte at i all hennes tid som psykspes hadde hun ikke vært borti noen som har tatt angst og stress på kroppen, i så stor grad i stedet for på sinnet, som meg... Etter en lang samtale konkluderte hun med at jeg måtte henvises videre grunnet ptsd. Jeg har jo vært tidligere hos psykolog grunnet det og trodde jeg hadde nogenlunde kontroll på det hele. Så det jeg lurer på; er det en fordel eller en ulempe at en av navs egen spesialistgruppe uttaler seg slik?

Jeg fikk en ro i kroppen når det ble bestemt at jeg skulle sakte tilbake i arbeidslivet, om jeg i hele tatt skulle det. Ble bestemt at hvis jeg skulle prøve meg i arbeid skulle jeg "gå oppå" i minimum 1 år. Bestemt at jeg skal søke uføretrygd nå. Har stått på AAP i 5 år. Tenker at selv uføretrygd ikke er livslangt.

Hvis du ønsker omskolering tenker jeg at det er en fordel av NAV uttaler seg slik. Eventuelt også hvis du skal være ute av arbeidslivet en god stund. Ønsker deg lykke til og god behandling.

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren