Tråd: Pinneis
Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-17, 03:13   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Pinneis

Nå tåler ikke jeg meieriprodukter, så jeg vet ikke helt hvordan disse holder seg over tid i fryseren om du bruker fløte, men jeg
lettpisker Odense Erlet (fløte-erstatning som bare piskes til den begynner og tykne noe)
Blander inn bringebær eller andre bær om du ønsker + en liten dæsj sitronsaft
og litt søtning etter smak (jeg bruker litt sukrinmelis)

Slenger det hele i ismaskinen om jeg vil ha is-i-boks i fryseren
eller så fordeler jeg det i ispinneformene mine og fryser dem.
Med Odense Erlet holder de seg fine i 6-7 uker. Etter det blir de litt seige ytterst, men smaken er fremdeles god.

Har laget både jordbær-is, bringebær-is og rabarbra-is (lager rabarbrakompott som blandes med lettpisket Odense Erlet) både som pinne-is og is-i-boks

Isen blir så god at jeg har opplevd at gjengen min har gaflet dem i seg uten og ane at det er lavkarbo-is som også er fri for meieriprodukter

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat