Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-09, 00:56   #32
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Regne ut karboinnhold

Jeg syns faktisk dette er ganske vanskelig jeg. Syns ikke det var vanskelig i det hele tatt før jeg begynte å veie alt jeg spiser og skrive ned alt for å ha en oversikt over karbinntaket hver dag. Første måneden på ketolyse tok jeg det litt på slump, og det funka. Gikk ned i vekt, var i ketose og følte meg bra. MEN nå har jeg altså begynt å veie og skrive ned. Tenkte at det kunne være lurt å holde kontroll, ikke minst med tanke på fremtidig stagnasjon.

Men i og med at jeg har begynt med dette legger jeg plutselig merke til at det er så mye ULIK info rundt omkring. Det er oppgitt ulik karbantall i samme matvare i ulike kilder. Noen sier at et egg inneholder 0.5 karb per stk, andre sier 1. Noen sier at man skal telle 1 karb i matvarer der det står 0, bare for å være sikker... Det blir ganske stor forskjell på hvor mye grønnsaker, for eksempel, man kan spise dersom man regner med de høyeste karbtallene (+ 1 karb i matvarer der det er oppgitt 0 osv), og hva man kan spise hvis man regner på den "snilleste" måten. Skjønner?

Er det bare meg som har problemer med dette? Jeg føler altså at jeg i virkeligheten er sikker på om jeg har fått i meg 12 karber i løpet av en dag, eller 20....

Kanskje man bare må slå seg til ro med at man faktisk ikke kan ha stålkontroll...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat