Vis enkelt innlegg
Gammel 16-09-07, 23:24   #12
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Hypotyreose, type 2

Da har jeg lest boka!
Og der var det mye interessant! Anbefales!
Det ironiske er jo at lav kroppstemperatur før var et mye brukt diagnoseverktøy i tillegg til en god del andre, mens nå er det bare blodprøver, blodprøver...

Problemet er bare hva en skal gjøre med alle dem som ser ut som om de har lavt stoffskifte, men som nå ikke har det fordi det ikke slår ut på prøvene... Jo, en finner opp en masse nye diagnoser og symptomlindringer.
Og her fikk jeg faktisk svar på det med de høye kolesterolverdiene mine. Det er et veldig vanlig symptom ved denne lidelsen. Men gjett om legen bryr seg? Han vil bare gi meg statiner han.
Og lav kroppstemperatur har jeg hatt så lenge jeg kan huske.

Dette er en slik bok som media gjerne vil tie i hjel. (Det tråkker på manges tær dette) La oss ikke tie det bort, men les og anbefal. (Ja om dere selv synes det er noe å anbefale, altså.)

Jeg ble for øvrig provosert av Bente Bakkes (leder av Norsk thyroidea-forbund) svar i det siste nummeret av Mat og helse. Hun mente at nå kunne folk som følte seg litt utmattete gå til lege, og tro de hadde lavt stoffskifte... Synes hun sparker litt i feil retning her!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat