Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-10, 12:44   #21
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frisk med lavkarbo av Dr Sofie Hexeberg

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Noen reaksjoner fra folk som har lest boka?
Kommer den med noe nytt eller nyttig?
Hvem er den beregnet på?

Og viktigst av alt: Jeg har en datter som trenger tips til riktig kosthold for revmatiske sykdommer. Er det noe å hente?

Jeg prøver ikke å snylte altså, bare vite om boka er verdt å kjøpe til nybokpris

Jeg synes det er en av de beste lavkarbo bøkene på norsk. Den er som sagt omfattende i den forstand at den tar for seg endel medisin/anatomi men på en lettfattelig måte slik at alle forstår. Det er tydelig at den er skrevet av en lege som kan dette temaet godt. Selv om jeg har lest mange bøker og fulgt med mye på nett de siste årene ifm lavkarbo, lærte jeg mye nytt også.

Ellers er jeg en stor tilhenger av Ninka og kjernesunn - livsstilen. Det blir for ekstremt for meg å leve slik hundre prosent, men jeg har plukket mange oppskrifter og råd fra bøkene deres som har hatt effekt. I den forbindelse kan jeg også anbefale "Spis deg yngre" av Thorbjørg Hafsteinsdottir. Hun har samarbeidet mye med Ninka og har også endel flotte oppskrifter. Jeg er helt hektet på oppskriften hennes til "Brokkoli - smoothie".

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat