Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-06, 23:35   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Langvarig lavkarbo skadelig?

Jeg underskriver på det DJW sier her. Det er ikke sikkert lavkarbo i ekstrem utgave f. eks er så sunt for alle. Vi har alle forskjellige kropper.

Det jeg er ganske sikker på er at det vanlige, "sunne" norske kostholdet inneholder for mye ferdigmat, tilsetningsstoffer, hvitt sukker og hvitt mel, blant annet. I tillegg til at det er store mørketall når det gjelder melke- og hveteintoleranser, som bl a kan føre til vektoppgang (noe jeg nylig har funnet ut gjelder meg). Og at de fleste, om ikke alle, vil tjene på å gå over til mer lavkarboaktig livsstil.

Mange sykdommer og symptomer blir borte eller ikke merkbare om man holder seg til et sunt og variert lavkarbokosthold med mye grønnsaker, mer fett og mindre karbohydrater. Men om man fortsetter å spise mye "prosessert" mat og lar være å spise grønnsaker vil man nok ikke oppnå noen helsegevinst på sikt. (Det finnes dietter som ikke legger vekt på grønnsaker, men de er dietter som virkelig krever at man setter seg inn i dem).

Så det kommer helt an på hva du legger i lavkarbo!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat