Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-08, 15:50   #12
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien

Sv: Feilen oppdaget

Du må nok lese din Skaldeman èn gang til, Fungus.
I min Skaldeman-bok "Spis deg ned i vekt" skriver han på første side :

Skaldemans
viktigste prinsipper.

1. Det viktigste er hva du spiser, ikke hvor mye du spiser. I denne boken lærer du hva du skal spise og hvorfor.
2. Glem kaloriene. De er bare et mål på hva som skjer når du bruker maten som brensel. Når du spiser den skjer det helt andre ting.
3.
4.
5.
Resten får dere lese sjøl

Og leser du boken vil du se at det han sier er at man må få i gang fettforbrenningsovnen og det gjør man ved å spise animalisk fett og drikke mye vann.

Skaldeman har også noen praktiske råd som sier det meste:
...............
Spis så mange ganger du vil, og så mye du vil.
Er du ikke sulten lar du vær å spise. Er du sulten spiser du til du er mett.
Lytt til kroppen !
................
Du skal spise til du blir mett. La kroppen selv si fra når den er fornøyd. Vær ikke redd for å dobble eller halvere porsjonene. Kroppen vet hvor mye mat den vil ha.
................
Du kan spise så ofte du vil. Men du skal bare spise når du blir sulten.
Du skal spise når kroppen din vil ha mat. Det er noe av det viktigste ved å spise naturlig.
................
Frokoster finnes ikke i min verden. Jeg spiser to til fire like store måltider om dagen, alt ettersom når jeg er sulten. Er jeg sulten om morgenen, spiser jeg om morgenen, ellers lar jeg det være.
................
Har du store fettlagre, passer fettforbrenningen seg selv. Har du moderate lagre, må du være nøyaktig med å tilføre ordentlig med fett via kosten.
................

Fortsetter jeg nå så får jeg vel problemer med åndsverkloven
så jeg lar det være med det.

Men poenget burde være tydelig : Det viktigste er hva du spiser, ikke hvor mye du spiser.

Les boken folkens !

Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat