Vis enkelt innlegg
Gammel 16-12-08, 15:38   #21
Fungus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 49
Innlegg: 17
Fungus er på en erverdig vei

Sv: Feilen oppdaget

Grovsnus: har ikke noe nøyaktig kalkyle på kcal inntak idag, men laget de der skaldeman kjøttkakene igår, og har spist 2 til frokost, og 2 til lunch, og det blir vel 2 til middag også. De er ganske store, så det er nok snakk om oppunder 300gram mat totalt.

Ingredienser:

2pk kjøttdeig (tok noe billig skjit fra Ringdal som det lyste hvitt av fettet i pakken)
1pk medisterfarse (fant på Rema, tror det var noe Ringdal greier det også)
1 liten vanlig løk
1 kvart grønn paprika
ca 100g cheddar ost
ca 150g lutefisk bacon

Fikk ikke kvernet bacon skikkelig, så den er i anstendig klumper, steikte de kjapt på panne for å få skorpe (bruker Cocosa til steking), også ble det 25-30 minutt i steikovnen etterpå.
Pipler fett fra kakene når jeg stikker gaffeln inn, selv dagen etter med micro varming. Gnir hver bit rundt på tallerken for å få med alt fettet, heheeh

Også blir det antagelig noen ostebiter i forkant av middagen mens jeg roter til kjøkkenet slik at kona klikker litt.

Megvel: bruker Cocosa jeg også, men den Virgin var jo samme kiloprisen som gull omtrent, så den bruker jeg ikke. Tror endel av Virgin effekten forsvinner ved steking uansett. Skal dobbelsjekke hvordan Cocosa er fettmessig ift. Tine Smør. Håper det er like bra, for Cocosa er vanvittig lett å få i seg.

__________________




I didn't fight my way to the top of the food chain to Be A Vegetarian !
Fungus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Oppstart Skaldeman Svar med sitat