Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 13:01   #9
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Helsegevinst med lavkarbokost

Det kan nok være lurt å være litt strengere i starten ja, for å sette seg inn i det slik at det blir en vane i hverdagen Merker også at jeg dytter i meg mye mindre usunt de gangene jeg tillater meg selv det på fest, enn det jeg gjorde før. Det kommer nok av at det jeg har spist tidligere den dagen holder meg mett mye lenger, og jeg føler da ikke for å stappe i meg potetgull selvom det står framme.

Synes poteter, ris og pasta har vært det enkleste å kutte ut Har aldri vært noe glad i pasta og ris uansett, og poteten har vært god pga saus og smør hehe... Det er masse fine oppskrifter her inne som er fine erstattninger Sellerirot er veldig populært om dagen, både som pommes frites, fløtegratinert og som mos/pure. Jeg synes en blanding av blomkål og sellerirot som lages som mos er utrolig godt
Lager også ofte soppstuing med sopp, løk og squash. Eller bare masse ovnsstekte eller pannestekte grønnsaker.
Blomkål ris er også veldig godt! Rasper blomkål og steker (mange koker det også) det med det krydder/tilbehør du måtte ønske jeg synes det blir veldig godt med hvitløk og purre.
Salat laget av mozarella, basillikum og tomat smaker også fantastisk!! deilig til kylling! (bør ha en feit saus i tillegg da)

Det ligger masse fine oppskrifter her inne på tilbehør, det er bare fantasien som setter grenser

edit: har også lest at det er mange som lager "pasta" av squash. bl.a squash-carbonara

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat