Tråd: Kokosloff
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-13, 12:19   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kokosloff

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Nå har jeg laget kokosloff. (Enkel porsjon) - Jeg tror 90g kokosmel var litt mer enn nødvendig, både deigen og det ferdige brødet ble ganske smuldretørt (med "aman prana"-kokosmel og store egg) - jeg tror dette kan reduseres med ca 20 gram. Smaken, som følge av konsistensen, er på en måte mer "usøtet kake" enn "loff", synes jeg, så jeg tror kanskje at jeg ville gjort enda en endring og testet å bytte en tredjedel av kokosmelet med sesammel, feks - fortsatt hvitt og lyst, men kanskje mer nøytralt.

Men loffen etter originaloppskriften blir spist opp den, altså! Forslagene ovenfor er bare det jeg vil eksperimentere med om jeg lager denne igjen.

Kjøpte meg nettopp sesammel for å teste ut i litt kjeks og slikt. Har du noen erfaring med hvor mye sesammel man trenger ifht til kokosmel? Er ikke så veldig begeistret for kokosmel nemlig og vil prøve noen oppskrifter der jeg bytter litt om.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat