Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-12, 13:15   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Undervektige, syltynne barn - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Sorgfri, her.

Takk Kitt!

Men tilbake til min sønn, hvor fikk du testet IQ, var det også på BUP?

Det var PPT som testet han. I utgangspunktet tok de en vanlig WISC- test for å finne ut hvilke sider han var god på og hvilke sider han var mindre god på. Man han hadde ingen mindre gode sider, han skoret laaaangt over gjennomsnittet på alt og ut i fra det kunne de si at han hadde en IQ på godt over 130!
Da BUP kom inn i bildet ble dette fort koblet opp til problemene hans og han ble klassifisert som en av "de smarte skoletaperene"!
Det finnes en foreldre forening for disse barna også. Lykkelige barn heter den!
Har ikke selv benytte tmeg av den, men det var nyttig bare å lese litt på sidene deres!

Be skolen/PPT få tatt en WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children)- test og be dem se på IQ da du lurer på om han kan være et av disse barna som lider pga at ting går litt fortere opp i hodet deres enn det gjør hos de fleste andre. Alle disse barna er ikke nødvendigvis som disse geniene man ser på tv og leser om i avisene, men de kan like vel være smarte nok til at en vanlig skoletime blir totalt uten utfordringer og dermed kjedelige!
Min sønn husker ikke historieleksen utenatt, men oppfant en ny måte å regne areal på da han var 15 år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat