Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-12, 20:56   #10
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Muskelsmerter etter fall,noe som har opplevd det?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig med Kitt her, jeg ville IKKE trent de musklene som er betente! Selv om vanlig trening, når man er frisk, kan gi muskelverk, vil ikke dette være samme situasjon. Trening av betente muskler kan gjøre vondt verre, opprettholde betennelsen og gi større smerter. Hvis jeg hadde vært deg ville jeg holdt meg til gåturer. Gå i det tempoet som gir moderat til liten smerte, strekk forsiktig om du føler for det, eller la være. Gå til du blir varm i kroppen, og ikke overdriv. Gange vil gi blodsirkulasjon som kan hjelpe på betennelsen - spesifikk trening kan gi låsninger i de verste tilfellene - det har jeg prøvd selv! Selv i dag kan jeg ikke trene ryggmuskulaturen, men velger da øvelser som krever at jeg bruker støttemuskulaturen for å avhjelpe istedet.
Muskulaturen kan du trene opp igjen når du blir frisk, det går så kjapt atte Stol på DEG SELV!


Ja tenker egentlig slik jeg også som du og Kitt, for jeg blir jo ikke noe bedre av treningen. det er rett og slett veldig vondt! Men har fulgt de rådene jeg har fått .Problemet er også at jeg går mest med krykker, så jeg kommer meg ikke ut. Jeg gjør det jeg orker inne i huset, og prøver å gå uten krykker når jeg kan.
Tusen takk for oppmuntringer!
Ps; er det noen som vet hvilken legespesialitet som kan mest om muskler?

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat