Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-04, 21:54   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hæh? hvis så er tilfelle så skal jeg ta salto hundre ganger bortover gulvet (selv om det sannsynligvis ender med sykehusinnleggelse haha). du, her er det ei som spør om noe i den sammenheng, ei på slankenett.no. jeg klipper ut:

Kan noen svare meg på følgende?
I Atkins bok "Atkins for livet" sier han at de eneste karbohydratene som skal telles er "aktive karbohydrater". Kostfiber, glyserol og sukkeralkoholer skal ikke telles. Greit nok.

Men så har jeg kommet over to sjokolader og der står det: 52.2 karbohydrater pr. 100 g (som er høyt) Men 42.2 av disse er på engelsk "polyols" eller på tysk: "polyolen". Er det det samme som sukkeralkoholer? 1,2 er fra sukker og den er jo grei og så er 1.1 fra lactose. Hvis jeg kan trekke av de karbohydratene som er fra polyols blir jo denne sjokoladen rene ja-maten!!

En annen sjokolade inneholder 2 g sukker og 33 karbohydrater fra polyalkoholer. Hva er sistnevnte? Det samme som sukkeralkoholer. Hvis dette er tilfelle har jeg da kommet over to typer sjokolader som ikke koster stort mer enn vanlig melkesjokolade (kontra Atkins-sjokoladene...)og smaker helt greeeeeit...

Kan noen svare meg???

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer