Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-10, 22:15   #28
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

2-åringen min fikk smake og ble helt ellevill, og her er det jo ingen skumle ingredienser (jeg er ikke skeptisk til litt Sukrin, det er ikke kunstig).

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

Kan man bruke Splenda istedet for sukrin? Hvor mye?

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.

Sist redigert av hildabakk : 25-04-10 kl 22:20.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat