Tråd: Vafler!
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-07, 13:52   #72
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Eilan, her.

Så vidt jeg skjønner (men er fremdeles litt ignoramus som nevnt) er det kombinasjonen som spiller en rolle, og at hver og en av oss må finne den som passer oss best? Fedon anbefaler mer karbo og mindre mettet fett enn Atkins. Så KOMBINASJONEN av en-og flerumettet fett med lavglykemisk karbo, er et alternativ til KOMBINASJONEN av alle typer fett med mindre karbo. Tror vi er enige, egentlig, men at det dreier seg om ulike metoder og at har man først valgt en, må man holde seg til den. Nytter ikke å "shoppe" mellom metodene.
Jeg var på Montignac (en forløper til Fedon) noen år og det fungerte fint for meg. Nå er jeg på lavkarbo og det fungerer også fint. Energimessig altså. Men det er altså to helt ulike metoder.

Og vi kan leke sammen for det!

Ja, så enkelt som du sier det, kan det sies.
Vet du, mye av dette er så innviklet for meg, at jeg enkelte ganger føler meg helt dum. Men jeg leser og leser, og en dag skjønner jeg nok litt mer enn bare litt. Jeg er en enkel sjel.

Men ja, Fedon snakker også om kombinasjonen. Den kombinasjonen passer bedre for meg enn den med mye fett og mindre karbo. Vi er alle så forskjellige, og det viktigste er å finne noe som man helhjertet greier å gå inn for. Noe man kan leve med, både under og etterpå. Derfor er nok jeg veldig lavkarbo light i veldig manges øyne her på forumet.

Det er ikke uten grunn at jeg første gangen jeg skrev et innlegg, spurte om det er plass til en sånn som meg her.

Glad for at vi kan leke sammen for det!

Men nå har vi herpet tråden igjen.

__________________



Sist redigert av Tussa : 27-05-07 kl 14:02.
Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat