Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-08, 12:16   #4
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien

Sv: Noen erfaringer

Det med "å unne seg litt" er jo den store synderen her.
Det som skremmer mest, sånn i ettertid, er at når jeg begynte med alle disse lavkarbo-oppskriftene, lavkarbosjokolade, barer osv. så tenkte jeg mye mer på mat, brukte en evighet i butikken med å lese innhold i allverdens produkter - en stadig jakt på noe godt !
Nå om dagen bruker jeg forsvinnende lite tid i butikken, de produktene jeg trenger for å gå ned i vekt og ha det godt er jo egentlig forbausende få og trenger ikke sjekkes.

Når jeg hadde holdt på med Skaldeman en stund i første omgang tenkte jeg aldri på mat, annet enn at jeg skulle få i meg riktig mat og huske å spise i det hele tatt.
For meg var/er det viktig å holde tider og inntak sånn noenlunde. Hoppet jeg over et måltid fikk jeg en tendens til å skulle kompensere - med løs mage som resultat, det gikk fort over men likevel ubehagelig.
Det skal bare en god matboks og ørlite planlegging til. Skaldeman har jo så evig rett når han prater om å lage store porsjoner og alltid ha en reserve i frysen med ferdiglaget.

Nå - etter 3 uker og vekta på god vei ned igjen er "godfølelsen" atter på plass og kropp og sinn føles så mye, mye bedre.
Og "godfølelsen" er ikke bare psykisk, det er jeg overbevist om, det har med kjemi å gjøre, dvs å spise "riktig" mat !

Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat