Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-12, 12:17   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fått med deg dette? Mindre jod i melkeprodukter ved endring av kuenes fôr

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg ser på jodsaltet mitt at det kun er tilsatt 5 mg i en hel eske på en kg! så det er skummelt om noen tror som jeg gjorde før at bare man spiser sånn salt så får man i seg nok. Jeg er ikke noen stor fiskespiser. Forresten finnes det jod i egg. Et egg på 50 g kan inneholde 13-26 mcg, og det er hva hønene fores med som bestemmer mengden. Ikke mye uansett.

Økologiske egg - og aller helst egg fra ekte frittgående høns (hagehøns, ikke "frittgående i binge") har mye mer jod.

Ja - og så kan man spise jordbær i sesong.. jordbær har jod. (Og reker, torsk, tranebær og potetskrellet).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 27-04-12 kl 12:23.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat