Vis enkelt innlegg
Gammel 24-11-12, 23:13   #486
Hannah1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Innlegg: 3
Hannah1 er på en erverdig vei

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Lavkarboforlivet, her.

Om du legger akkurat det med vekten litt til side, hvordan føles kroppen din med den maten du spiser? Ikke sikkert du legger ordentlig merke til det nå, men så kan du prøve å legge om kosten til lavkarbo. Kutte ut vanlig brød (lag heller lavkarbo varianter), kutt kraftig ned på sukker og hvetemel, kutt ut poteter, ris og pasta. Sukker og hvetemel er vanskelig å si at du skal kutte 100%, siden det finnes "skjult" i ganske mange matvarer man bruker. Men å kutte kraftig ned på det er viktig. Start med å spise mere av grønnsaker og salater, egg, reint kjøtt og fisk. Bruk feite melke produkt og unngå light varianter. Bruk kaldpressede oljer og naturlige fettkilder. Les deg ordentlig opp på lavkarbo før du starter, eller les iallefall mye info i starten. Det er viktig å ha kunnskap, for som med alle andre kosthold er det fullt mulig å spise feil på lavkarbo også. Kan jo også tilføye at lavkarbo er den beste kosten for oss med pcos, og jeg føler meg som et nytt menneske. Ikke gjør ting for brått, ta ting gradvis og tenk langsiktig. Det er viktig at endringen er varig, og ikke bare en slankekur for vekta. Se på helheten, det er ikke kun vekta som er viktig men også hvordan man føler seg. Spiser man sunt, og lever bra, kommer vekta nedover også. Før i tiden var vekt det eneste som telte for meg, hvordan jeg slanka meg var mindre viltig. Det blir feil, og nå bryr jeg meg om hele pakka:-) send meg gjerne PM om du vil spørre om noe privat;-)

Takk for svar Jeg er ofte sliten og tiltaksløs, spiser mye brød, pasta, ris, og matvarer jeg vet det er endel sukker i. Mitt største problem er først og fremst at jeg spiser for mye av alt tror jeg.
Er det legene deres som har sagt at lavkarbo er det beste for oss med pcos eller hvor har du/dere fått informasjon om dette?

Hannah1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat