Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-12, 09:46   #490
Lavkarboforlivet
Medlem
 
Lavkarboforlivet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 352
Lavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvelLavkarboforlivet er en juvel

Sv: PCOS skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Hannah1, her.

Må si at dette er meget interessant. Har undersøkt litt på nettet, og funnet flere bekreftelser på det dere sier. At nettopp lavkarbo ser ut til å være det beste for pcos. Nå skal det sies at det er individuelle forskjeller, men det er det jo med det meste, og jeg kan ikke vite om det fungerer for meg før jeg har prøvd. Så dette skal jeg sette meg inn i, og prøve. Å endre over natten blir vel ganske drastisk, og det kommer ikke til å fungere, er jo veldig langt fra et lavkarb kosthold akkurat nå. Men tenker at jeg kan starte med å spise mer grønnsaker, salat og rent kjøtt, og kutte ned på mengden ris/pasta, sukker og hvetemel. Som jeg nå har forstått det vil dette være en god start mens jeg leser meg opp, og setter meg et mål for neste steg osv.
Har prøvd å endre på ting så mange ganger før, litt for rask endring, og så har det endt med at jeg spiser enda verre etterpå. Nå vil jeg virkelig komme et sted hvor jeg klarer å holde meg der

Men et spørsmål som har med noe helt annet å gjøre, har noen av dere mørke områder på huden, spesielt under armene? Evnt hadde dere det før dere startet med lavkarbo, og hjalp det? Har hatt det siden jeg var 15-16år, og fant nylig ut at det kunne ha sammenheng med pcos. Kjenner ingen som har pcos, så hadde vært interessant å høre om det var flere som kjente til dette.

Først det med mørke områder, jeg har det også enkelte steder. Men om det har sammenheng med pcos vet jeg ikke. Høres ut som en veldig fornuftig plan du har, rom var ikke bygget på 1 dag:-) varig endring er det viktigste å ha i tankene, er man altfor streng i starten kan fort forsakelsene føles for store. Det er kanskje lettere å heller gradvis øke innsatsen etterhvert som kunnskapen øker. Du vil finne ut etterhvert at det finnes utrolig mye godt å lage. Lege anbefalte meg lavkarbo, og det er ganske kjent etterhvert at det er det aller beste kostholdet for oss. Det har jo egentlig en veldig logisk forklaring med at vi ofte har problemer med insulinet. Overproduksjon av insulinet fører til økt fettlagring i kroppen, og jo mere karbohydrater man spiser jo mere insulin skiller kroppen ut. Det er ikke bra, og derfor legger man så lett på seg. Insulinet har også veldig stor innvirkning på fruktbarheten har jeg lest, og da er det jo viktig å holde det i sjakk. Selv om man lever lavkarbo vil jo ikke det si at all karbomat er bannlyst. Det handler bare om å finne en god balanse i kosten. Lite utskeielser i forhold til gode dager. Selv har jeg regel om 1-3 dager i mnd med utskeielser, alle andre dager skal være bra og sunne. Man vil feile litt fra tid til annen, og en plan som var klar kan plutselig ryke og så har 2 karbodager i mnd blitt til 7 (f.eks)
Å ikke henge seg opp i det å konsentrere seg om veien videre er viltig. Fortiden kan ikke endres uansett, men fremtiden kan:-) virker som om du er motivert, og det er utrolig viltig at du jobber med tankegangen og psyken også.

__________________
Bloggen min



Lavkarboforlivet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat