Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-11, 15:20   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Angående linfrø, solsikkefrø og sesamfrø

Opprinnelig lagt inn av 100til75, her.

Står og lager Nannasknekkebrød og lurer på en ting.

på linfrøposen står det18 g karbo hvor 1,5 er sukkerarter. Skal jeg telle med de 18 eller de 1,5?? Du må nok telle ALLE karbohydratene. Er ikke bare sukker som er karber!

Samme med sesamfrø 9 gram karbo hvor 0 er sukkerarter. Alle karber telles!

Har 3 forskjellige linfrø esker i skapet en har 34 g karbo en har 18 og en har 0, trodde linfrø var linfrø jeg.
Dette sier Nille om saken:
Forskjellige leverandører opererer med forskjellig karboinnhold på linfrø. Og at de inneholder karber er sikkert. De meste av karbene består imidlertid av fiber, så netto karber er 1,6 pr 100 gram (ref Fitday). Det er jo uansett ikke mye.

Noen som kan svare meg?? Har levd på disse knekkebrødene i 5 uker og gått ned 7 kg...

Ble du litt klokere?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat