Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-10, 09:18   #22
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Høyfettkosthold og utholdenhet

Takker for veldig nyttig info! Dette var inspirerende!
Jeg tester i dag, skal løpe konkurranse på jobben, ca 3km. Jeg har nå forsøkt med oppkarbing i forkant. Så får vi se. Men jeg er litt usikker, for jeg følte faktisk ubehag når jeg begynte å hive innpå karbohydrater. Kanskje kroppen min har begynt å tilpasse seg mindre karbo, og at jeg dermed ødelegger løpet i dag med oppkarbing? Vi får se. En ting er i hvert fall sikkert, etter løpet i dag er det igjen tilbake til lavere karboinntak, og jeg tror at jeg skal forsøke halvannen måned med et mer strikt opplegg. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan det blir opp fjellet når jeg har fintunet kroppen litt mer mot fettforbrenning.

Nå når jeg har spist mindre karbo en periode merket jeg det som sagt veldig godt da jeg begynte å hive innpå igjen. Lunsjen i går inneholdt mye brød og en del kjeks. En halvtimes tid etter lunsjen holdt jeg rett og slett på å sovne foran pcen... Jeg har hatt et tak på 120 gram pr dag, men når jeg regner på det, så har jeg nok ligget jevnt på ca 50-60 gram pr dag. Jeg er nok ikke i ketose pr def, tror jeg, men det er helt tydelig at jeg har forbrent en del fett. Det vises godt, og jeg skal snart få en (mer) konkret bekreftelse på det vha en test på en inbody 720, som jeg har brukt før.

Cocosa er en annen ting jeg rett og slett bare får prøve selv, og se hvordan jeg reagerer under trening.

Kunnskap gir makt til å endre!

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat