Tråd: Høykarbo
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-11, 09:18   #10
Linjemannen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 73
Linjemannen er en juvelLinjemannen er en juvelLinjemannen er en juvel

Sv: Høykarbo

Nå har ikke jeg hatt noen høykarbodager, men jeg opplever at kroppen responderer bra på litt svingninger i karboinntaket. Jeg ligger mellom 30 og 70 karbohydrater til dagen og opplever at de ukene jeg ligger på 30 gram daglig ikke gir større vektnedgang enn de ukene jeg ligger på 70 gram daglig. Faktisk ser det ut som om 70g. pr. dag gir best resultat. Det er nok aller mest individuelt betinget, men kan også ha med at en får tilført en del katalyserende vitaminer ved noe forhøyet karboinntak. (Jeg spiser ikke vitamintilskudd.)

Høykarbodager er - slik jeg har forstått det - noe som gir mange magebesvær, kvalme, hodepine og what not. Så en får vel eksperimentere seg litt forsiktig frem om en føler for å teste hva som skjer med en selv. Selv er jeg sterk tilhenger av stabile blodsukkernivåer, så for min del er det ikke aktuelt å fråtse, men jeg kan godt spise noen fåtallige ovnsstekte potetbåter til biffen, om jeg får det servert på en lørdagskveld.

Men det er nå mest for ikke å støte kostholdsekspertene i statens ernæringsråd som en uhøflig og usosial type.

Linjemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat