Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-12, 08:41   #19
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Erfaringer med 2XU?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Gamlebyen: Kjøpte du 2XU? Gjort deg noen erfaringer? Skal fortelle en morsom historie. Jeg ble jo kjørt i ambulanse for et par uker siden grunnet akutt lumbago. Vi snakker fullstendig, komplett falle om og bli på gulvet. Men, myyye bedre nå, var kun muskulært, ikke nerve. Men jeg blei jo kjørt i ambulanse og hun ene der var veldig interessert i trening så vi blei nå pratende. Jeg lå jo med full outfit fra 2XU og hun var veeeldig interessert i dette tøyet og lurte på om jeg syntes det fungerte.
Lo jo godt da, siden det åpenbart ikke komprimerte nok til å hindre lumbago, men va ærlig nok til å si at jeg synes egentlig det er mest "psykisk" da. Har jo brukt det i snart et år nå og må vel ærlig innrømme at effekten avtar ja. Synes IKKE det gir noen superduper restitusjon jeg da, mye bedre med en skikkelig god restitusjonsdrikk istedetfor.
Så min konklusjon er vel mer at det er flott tøy som ser bra ut og er absolutt en av mine favoritter til å trene i uansett merke. Men den medisinske jippoen ift restitusjon...nja, er vel mest en jippo. Men Tony Martin (verdensmester på tempo og en jæ...god syklist) og Thor Hushovd bruker buksen om natta for å restituere seg bedre etter sykkelritt. Så for noen funker det åpenbart, mens for andre er det mer tja, "kjekt å ha"

Har du gjort deg noen erfaringer da?

Nei, har ikke kjøpt det. Fant vel ut at kompresjonsklær ikke er nødvendig, selv omd et ser veldig fint ut da. Trener med en baggy Gasp-shorts og trøyer uten ermer... Ja, jeg har blitt en av de med grå hettegenser uten ermer. Men det er noe med det å se musklene jobbe når en trener....

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat