Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-10, 14:10   #19
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hvilket pulsnivå forbrenner mest?

Måtte kjøre max her en dag, og pulsen var oppe i 230 før jeg nådde toppen av bakken. Etter en sjekk på bloggen til Dr. Michael Eades, finner jeg ut at ketoner gir hjertet ca 28 % større kapasitet, fordi flere organer er en "sucker" etter ketoner. Hjertet er et av de organene. På strikt kosthold dannes det mye ketoner, og det er nok også en av grunnene til at det føles lettere å kjøre intervaller enn på vanlig kost.

Jeg har sluttet med 4x4 nå, men kjører fortsatt intervaller en gang i uken, da ca 7 x 1000 meter. Det er sjelden jeg opplever at jeg stivner der, men som en før her sa..det er viktig å ikke gå for hardt ut i begynnelsen på økta, da er det kjørt.
Det samme opplevde jeg, men ved rolig og lang nok oppvarming, er effekten av intervalltrening langt høyere enn på vanlig kosthold, når det gjelder min kropp iallefall.
I det siste har jeg hatt et inntak på ca 5 gram. Merker ingen forskjell om jeg spiser 25 eller 5, men havner jeg utenfor ketose, merker jeg at syra kommer mye raskere enn ellers. Så for meg er cluet Ketose.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat