Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-15, 11:36   #603
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Opprinnelig lagt inn av cimberlane, her.

kjenner at magen er litt i ulage i dag, er nok fordi jeg holder på å venne den av med karbohydrater igjen.. i går lå jeg på 22 gram karbohydrater, i dag 29 når jeg regner med middagen jeg skal spise senere i dag.. jeg er fornøyd med det, da jeg velger å ligge mellom 15-30 gram pleier å være der jeg trives best! men et lite spørsmål til dere andre her, hvor mange gram fett spiser dere? og hvor mange gram proteiner? i dag ligger jeg på 156 gram fett og 36 gra proteiner.. syntes det var bra med fett, men kanskje litt lite proteiner? teller dere kalorier også? jeg ligger på gjennomsnitt 1500 kcal om dagen, noen dager helt nede i 1200, andre dager oppe i 2000.. i dag ligger jeg på ca. 1600

De fleste her inne vil anbefale 5% karbo, 20% protein og 75% fett, så er vel det som er "riktig". Også skal man visstnok spise protein tilsvarende ca 1g per kilo "lean bodyweight". Har tolket det som at jeg på 177cm skal ha ca 70g protein om dagen, ettersom jeg ville vært høyst normalvektig ved 70kg.

Så ja, du spiser nok for lite proteiner, jeg sliter med å få i meg nok selv, for jeg blir ofte uvel av kjøtt, så jeg suppelementrer med proteinshake eller proteinbar de dagene jeg ikke klarer å få i meg nok. Jeg er en av de som teller kalorier, men det er mest fordi jeg er elendig på mengdekontroll, og ender ofte opp med å spise 6-700kcal om dagen når jeg er i ketose om jeg ikke holder tellinga (blir liksom ikke sulten). Ligger stort sett mellom 1200 og 1600. Men fett forbrenner fett, sies det, og har hørt og lest om mange som har gått ned i vekt, og blitt der, ved å drite fullstendig i kaloriene, og pøst på med gode fettkilder (forøvrig sånn jeg gikk ned de første 20kg). Så er vel ingen fasit. Men om du skal følge boka, er det prosentfordelingen jeg nevnte over som er greia, mer enn summen kalorier.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat