Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-17, 14:02   #3
frkgressløk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2017
Innlegg: 13
frkgressløk er på en erverdig vei

Sv: Forvirra - hva er rett om fett?

Opprinnelig lagt inn av Liseta, her.

Hva spiser du på en vanlig dag? Er lettere å hjelpe deg hvis vi vet hva du spiser

Hei, og takk for at du vil hjelpe meg!

Det varierer litt, pleier å faste til lunsj og middag annenhver dag. De dagene jeg kun faster til lunsj, spiser jeg som regel en salat med ca. 100 g kyllingfilet stekt i cocosa, litt paprika, oliven, agurk, spinat, noen valnøtter og ca. 1 ts. olivenolje (ca. 29 g fett. Lifesum mener jeg skal ha 62 g fett til lunsj), evt. hjertesalat med røkelaks og litt paprika, eller spekesnadder (spekepølse av geit) med litt grønnsaker.

Mellommåltid: Smoothie av 1 dl. lett kokosmelk med 50 g frosne bringebær. Har av og til oppi 1 ss MCT-olje.

Middag: 150-200 g. med kylling/fisk/kjøttdeig stekt i cocosa og et utvalg grønnsaker bakt i ovn med olje og krydder (paprika, squash, tomat, brokkoli).

Drikker av og til noen kopper med te tilsatt MCT-olje for å få opp fettnivået. Til kvelds lager jeg av og til kakao med lett kokosmelk, kakaopulver, litt søtning.

Jeg er allergisk mot melkeprodukter, egg og svin. Har holdt meg unna avocado for å sjekke om jeg reagerer på det, men tenker å prøve å innføre det igjen.

__________________


frkgressløk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spør Thor-kostplan/ketolyse Svar med sitat