Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-05, 10:06   #54
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BlueFairy

Om vekttapet mitt stanser opp, og jeg allerede spiser "hauger" med kinakål og agurk, hva kan man endre da? Jeg lurer fordi vekten de siste 5 dagene ikke har rørt seg i det hele tatt! Og jeg har ikke endret noe i forhold til Induksjonen, bortsett fra 7-8 jordbær om dagen....
Noen tips til hva jeg kan gjøre for ikke å stoppe opp?

Det kan være at du reagerer på jordbær. Jeg vet om flere som er allergiske og reagerer med å hovne opp i kroppen. Prøv å kutte ut jordbærene noen dager og se om det skjer noe.....

MEN - Det er normalt at vekttapet stanser opp med jevne mellomrom. Alle vil oppleve et platå før eller siden. Det er bare kroppen som må "ta seg litt inn". Tenke seg om litt. Det kan vare fra 1-6 uker. Mer enn 6 uker er ikke bra. Da anbefaler jeg å øke aktiviteten om du ikke har endret på spisemønster og ikke spiser mye kunstig søtstoff eller drikker mye light brus.

Du bør heller ikke veie deg mer enn 1 gang pr uke. Vekten kan variere så mye fra dag til dag - alt etter hva du har spist/drukket (salt og matvarer som binder vann -medikamenter etc) og hva aktivitet du har vært i. Ha en fast veiedag heller, da slipper du frustrasjionen over å ha gått opp f.eks. 200 gr, ikke ned, - eller ikke NOK ned ! Alt fra 0.5 til 1.5 kg pr uke er flott. Over 1,5 kg er OK i begynnelsen, men ikke bra for kroppen i lengden. Som sagt skal den ha tid til å følge med.... ikke minst huden trenger litt tid. For rask nedgang gir som regel slappere hud - og tap av muskelmasse. Og det vil vi jo ikke !!

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat