Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-11, 12:44   #1
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Blokkerende TRAS og anti-TPO

En liten oppdatering fra meg;
Legene mener at jeg sannsynligvis har blokkerende Graves i tillegg til Hashimoto, og dette har jeg mest sannsynlig hatt fra starten av min stoffsyke-karriere.
Problemene jeg har slitt med den senere tid som hurtige hjerteslag, økt hvilepuls (tidligere 65, nå mellom 80 og 95, den blir høyere utover dagen), skjelving, svetting og hodepine mener de tyder på at jeg er i ferd med å komme i overgangsalderen, selv om jeg menstruerer som ei klokke og har et høyt nivå av østrogen. At det er knyttet til Graves er utelukket, siden min TSH er på 9,5. De mistenker også at jeg har tatt Levaksin rett før blodprøven siden TSH er så høy.......godt og vite at de stoler på meg når jeg sier jeg er medisinfastende når de tar blodprøver I tillegg ville jo Levaksin rett før blodprøvetaking ført til at TSH falt.
Jeg har sagt jeg VIL skifte fra Levaksin til Erfa siden jeg nå har prøvd Levaksin i tre år og bare blir dårligere og får overdosesymptomer når jeg prøver å øke dosen, men jeg ble tilbudt lactosefri Levaksin, selv om jeg ikke har lactose-intoleranse. Jeg avslo blankt og sier jeg VIL ha Erfa. Jeg finner det umenneskelig og tvinge meg til å gå på en medisin kroppen min ikke vil godta samtidig som jeg hele tiden blir sykere.

Rettelse;
har fått vite fra Sonjas stoffskifteforum at jeg umulig kan ha blokkerende Graves, siden både TSH og FT4 er for høye. Det er typisk ved stimulerende TRAS. Blokkerende TRAS vil føre til falskt senket TSH, og jeg har langt fra lav TSH.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 03-11-11 kl 14:25.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat