Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 14:41   #1
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Restriksjoner for Ketolysekur?

Hei.

En venn av meg har gjennomført Ketolysekuren, og virker veldig fornøyd.
Jeg vurderer å prøve dette sjøl, men lurte på om Torkil kunne svare på ett lite spørsmål... evt. to.

Jeg ser på ketolyse.no at om man har alvorlig hjertesvikt, nyresvikt, type I diabetes osv. så passer ikke denne kuren. Jeg har så vidt meg bekjent ikke noen av disse, men jeg har en annen fysisk begrensning. Jeg har ikke svettkjertler (og kan derfor ikke svette - naturligvis). Vil dette være en hindring når ketose setter i gang? Jeg ville ikke tro det selv, men nå er jo ikke jeg en ekspert.

Så var det spørsmål to. Jeg er ganske lav og tettpakka, men i følge vekta veier jeg alt for mye (1.66 og 83-84 kilo). En god del av dette er muskler, men jeg kan vel ikke juge for meg selv og påstå at jeg ikke kunne prøvd å komme meg ned til 70 uten at det blir for lite. Er 13-14 kilos vekttap for lite i forhold til denne typen kur? Jeg ser du nevner 10 kilo eller mer, og dette er jo rett over grensa.

Får håpe på svar fra sjæfen sjøl (om ikke det lusker andre leger rundt som kan svare på mitt første spørsmål).

Fjasnissen

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat