Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-11, 07:16   #17
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme??

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Det er i hvert fall ikke riktig. Det overhodet ikke nødvendig å tilføre kroppen fett for å forbrenne fett. Det er en merkelig myte. Kjøtt og fisk er først og fremst proteiner. Det er sunt i massevis. Fett er også sunt, men drar fort opp det totale kaloriinnholdet. På et ketogent kosthold kan du holde vekten stabil selv om du spiser mye fett. Men skal du ned i vekt må du samtidig begrense kaloriene, og da er det enkleste å redusere fettinntaket.

Dette er på ingen måte i strid med lavkarbofilosofien. Lavkarbo er sunt, det fungerer, og gir et hav av fordeler fremfor tradisjonell lavkalori basert på et kosthold med mye karbohydrater. Men lavkarbo er altså ikke synonymt med ubegrenset fettinntak, selv om noen av de mest populistiske bøkene forsøker å fremstille det slik. Denne myten står nok for en rimelig høy andel av de mislykkede slankeforsøkene her inne..

Dette stemmer i allefall for meg, selv om jeg ikke kan påberope meg en vitenskapelig studie.. Jeg anser meg nå ferdig med kuren, har brukt svært lang tid. Men nå går vekta fortere ned enn noensinne tidligere. Nå spiser jeg lavkarbo, men betydelig mindre fett. Så jeg har kommet til den konklusjonen at det totale kaloriinntaket under kuren har vært i høyeste laget. Men å telle kalorier her inne er omtrent som å banne i kirka... Eller hva?

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat