Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-11, 09:18   #21
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lindberg vil jo ha magre meieriprodukter - det kan vel ikke stemme??

Opprinnelig lagt inn av LiMe, her.

Synes det er skrevet titt og ofte at "vi teller ikke kalorier på ketolyse." Og mange av rådene ved stagnasjon i vektnedgang går på å øke fettinntaket.

Hos veldig mange vil det begrense seg selv hvor mye man orker å spise, når man har en begrensning på karbohydrater og vet at 70% eller mer av energiinntaket bør være fett. Man blir jo mett! Derfor tror jeg kalorimengde anses å være irrelevant så lenge man følger feks ketolyse-kuren - men det står jo også i boka at det er noe man kan begynne å tenke på dersom man opplever stillstand over lang tid. Skjønt, for en som er helt ny på en ketogen kur, må det vel være mer enn nok å sørge for at forholdstallene mellom fett-protein-karbohydrat stemmer...

Angående det med å kutte i fettinntak for å redusere kalorimengde totalt sett - det ville ikke fungert for meg å bare kutte på fettet. Kroppen min vil helst ha 75-80% av energien sin fra fett. (Da er jeg tilfreds og rolig - om fettprosenten blir mindre, er jeg mer tilbøyelig til å fyse og småspise, eller ha hodepine/være i dårligere form.) På tross av det (eller på grunn av det - som sagt, fett metter!), kommer jeg sjelden over 1300 kcal i dagsinntaket.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat