Vis enkelt innlegg
Gammel 17-08-12, 12:04   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Nullstilling av kroppens referansevekt?"

Følgende står i info- brosjyren fra Bærum sykehus til oss som skal gjennom GBP:
Fordi maten tilbringer mindre tid i fordøyelseskanalen, fører kirurgi også til reduksjon i pasientens appetitt ved å endre pasientens hormonelle mønstre i magen. Forbigåelse(bypassing)av den første delen av pasientens tynntarm påvirker produksjonen av hormoner som kontrollerer appetitten. Etter GBP føler de fleste pasienter seg mindre sultne og noen ganger glemmer man å spise. Bypasskirurg påvirker også hormoner som kontrollerer blodsukkeret og dermed bedrer mange diabetikere deres helse umiddelbart etter operasjonen.

Jeg er også med på et forskningsprosjekt i forbindelse med min GBP som søker å finne ut hvorfor noen har veldig godt utbytte av GBP og andre ikke. De mener og tror at det kan ha med hormoner å gjøre og det tas derfor massevis av blodprøver som måler alle slags tarm- hormoner osv i dette studiet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat