Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-16, 21:33   #1
Fridacb
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2016
Innlegg: 1
Fridacb er på en erverdig vei
Red face

Lavkarbo for både det mentale og fysiske

Hei folkens!

Jeg er ny her, og lurer på en del ting. Er en ung kvinne på 21 år som har bestemt meg for å gi lavkarbo et helhjertet forsøk. Det er flere grunner til dette, både mentale og fysiske årsaker som overskriften refererer til. Jeg har i alle år vært en svært aktiv jente, matglad og livsglad. For noen år siden utviklet jeg et veldig avansert forhold til mat - endte opp med anoreksi og senere bulimi/overspising. Dette har satt sine preg. Det er veldig tøft psykisk, men jeg har også lagt på meg 8-10 kilo som jeg veldig gjerne ønsker å bli kvitt for å føle meg vel. En av hovedgrunnene til at jeg har valgt å begynne på lavkarbo er at jeg IKKE ønsker å ha et fokus på kalorier, da jeg vet hvor problematisk det kan bli. Å ikke kunne spise en kyllingsalat ute eller middag hos en venn fordi man ikke har veid opp maten, eller ikke vet om det er 1 eller 2 ss olje er ikke noe jeg har lyst til å stresse over eller leve etter.

Samtidig brenner jeg for helse, og studerer dette på Universitetet - dette har ført til at jeg har lest svært mye om lavkarbo, filosofien rundt det osv. Jeg synes det virker som et fantstisk kosthold, og jeg har bestemt meg for å kjøre ketose nå frem til jul i allefall for å få bukt med søtsuget og overspisingen. Jeg skjønner at dette er et svært personlig spørsmål, og at mange kanskje ikke ønsker å utlevere informasjon om seg selv rundt dette - men jeg lurer på om andre med et avansert forhold til mat har klart å endre dette gjennom lavkarbo? Jeg har kjøpt inn egg, bacon, seterrømme, fløte, creme fresh, kjøtt, fisk, ekte smør, kokosolje, grønnsaker osv, og har kommet i gang de siste to dagene. Veldig mye god mat, så det er ikke der problemet ligger. Jeg VET at jeg ikke ønsker og ikke bør fokusere på kalorier. Likevel kan jeg ikke noe for at jeg får en følelse av angst når jeg spiser alt dette fettet... Jeg har spist tre måltider disse dagene og vet godt at dette sikkert er rundt 2200 kalorier (har et øye som måler kalorier automatisk etter anoreksi..). Jeg veier meg dessverre ikke, og kommer til å ta utgangspunkt i hvordan klærne sitter og hva speilet viser. Føler "alle" spiser så lite her inne!? Tror dere det er mulig å gå ned i vekt med all den maten jeg spiser? Kommer til å kose meg med baconcrisp eller atkinsbar på lørdagene, ellers kun naturlig mat uten søtningsstoffer. Har så utrolig lyst til at dette skal funke - det hadde gjort livet så mye enklere

Klem Frida

Fridacb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat