Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-11, 15:48   #73
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Ok, enda en oppdatering, og nå er jeg så fortvilt og forbanna at jeg har måttet sensurere meg selv litt ...!

Dette skrev jeg nå nettopp i bloggen min (minus banning )

Jeg har gått rundt i en uke nå og vært spent, forventningsfull og litt redd for å høre fra endokrinologen, og i dag fikk jeg brevet.
Altså ... Det er funnet flere knuter på rundt en cm, og ... øh, noe som da bare nevnes som thyroidittforandringer. Og hva skal vi gjøre videre? Jo, ta ny ultralyd om et år. What? Skal jeg gå rundt med kvelningsfornemmelser og gli inn og ut av en zombietilværelse et helt år til?! Jeg kan ikke godta dette, og nå er jeg ikke bare litt oppgitt over han endokrinoloen, akkurat nå hater jeg han litt!

Og et par andre merkelige ting, kolesterolet mitt har blitt skikkelig høyt -altså hdl og triglyserider er på stell, men ldl er på 5. Jeg har jo hatt helt perfekt kolesterol ved tidligere målinger, sist for et par år siden. Men høyt ldl tyder da på betennelsestilstander i kroppen, ikke? Har aldri brydd meg så mye om å sette meg inn i kolesterol, annet enn det faktum at det ikke har noen sammenheng med hjerte- og karsykdommer, og jeg vet det finnes luftige og tette ldl-molekyler, som jo ikke vises ved måling. Ikke minst har tsh-en økt igjen til over to, og ft4-en er nå nede i 12 ... Ft3 er normal; 4,9. Men endokrinologen ser jo på dette med sine snevre briller. Sånn ellers er anti-tpo langt under normalområdet. Kanskje kroppen har gitt opp? Gud vet, jeg er bare oppgitt nå. Har lest litt om anbefalninger av gode privatklinikker, men det har jeg jo ikke råd til.
Jeg skal uansett ringe legen i morgen og få time. Om jeg så må gråte meg til det så MÅ jeg ha hjelp nå! Jeg fikser snart ikke lenger å få slengt igjen dører overalt! Det holder ikke å sende meg et brev, og skrive "vi har ikke påvist noen årsak til dine plager". Nei vel! Jeg kan si så mye som at dere ser dere fullstendig blind på blodprøverresultater! Dere sender folk på ul når dere sikkert innerst inne vet at scintografi er mye mer nøyaktig! Halsen min vokser! Jeg har tidvis hukommelse som en senildement nittiåring og konsentrasjon som en sukkerhøy treåring! Gah!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat