Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-11, 17:22   #3
comida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
comida er på en erverdig vei

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Takk for tilbakemelding! Jeg har også slanket meg en del, men første ordentlige forsøk var med GR for tre år siden. Det funket jo det - inntil for ett år siden. For meg går trening og kosthold hånd i hånd - funker ikke det ene så funker ikke det andre heller. Nå kan jeg trene som normalt igjen og derfor er det på tide å ta tak i kostholdet. Så jeg har jo spurt meg selv om det at jeg er tilbake ved utgangspunktet for tre år siden er begynnelsen på den berømte jo-jo'en/den gradvis økende vektkurven som fører til ikke bare 15 kg overvekt, men ganske mer enn det dobbelte etter mange nok år... Det vil jeg jo for enhver pris unngå. Du har vært på lavkarbo i tre uker nå. Det er ikke like strengt som ketolyse hvis målsetningen er å holde seg <40/døgn. Likevel fryktelig lite hva rom for utskeielser angår. Du skriver jo at du ikke har søtsug. Jeg lurer på hvordan du og så mange andre greier det! Jeg hadde et vanvittig søtsug de fire ukene på ketolyse som jeg faktisk holdt ut - mest i helgene. I hverdagen var det i grunnen nokså uproblematisk. Men når jeg etter flere uker tok meg i å se mørkt på helgen, faktisk ikke glede meg til helg, pga søtsuget - ja, da sprakk jeg. Og det var et stort nederlag. Jeg forsøkte å hente meg inn i gjen, men manglende utslag på stix i nesten fire dager etterpå (og nesten framme ved neste helg) gjorde ikke at motivasjonen steg, heller tvert i mot. Skjønner at det ikke er slik for deg Spørsmålet er om en litt mindre streng lavkarbo ville ha løst problemet mitt... Hva spiser du når du skal kose deg? En typisk lørdagskveld?

comida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat