Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-11, 23:05   #12
comida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
comida er på en erverdig vei

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Aisen, her.


Kanskje fordi jeg alltid har vært en potetgull/salt lakris-person, og så lenge jeg kan spise baconsvor og en pose store IFA en sjelden gang så holder det. Jeg har nok også spist meg stor på pasta og brød fremfor søtsaker.

En typisk lørdagskosdag for meg består gjerne i at jeg og sambo dekker på et gedigent sent frokostbord med helfet ost, bacon, egg, agurk, litt salat, te, kaffe og kanskje et lavkarboknekkebrød eller to (oppskrift her inne... namnam). Spiser så mye jeg har lyst på og tenker ikke på kalorier eller begrensninger. Dette gjør at jeg er veldig mett til det er passe å spise middag.
Eksempelvis hjemmelagde greske kjøttboller med tzaziki og gresk salat, lavkarbopizza, skikkelig kjøttstykke med salat og kryddersmør, tacos med "osteskjell", Lasagne med squash isteden for pasta. Masse godt, men det er mektige helfete ting, så mengdene stopper liksom seg selv. Jeg er faktisk i ketose, men det har bare blitt sånn. Prøver å holde meg under 40, det er målet, men det har nok blitt litt mindre likevel.

Det du forteller om din lørdag høres godt ut - men det mangler liksom litt for min lørdag... Jeg følte vel at Zillah var inne på noe - at det er motivasjonen min som ikke er sterk nok. Det er ikke mulig å være lavkarbo med såpass regelmessige utskeielser som jeg ønsker meg. Og da burde jeg vel ta konsekvensene av det og velge noe jeg kan greie. Jeg mistenker at de som trives best på lavkarbo er de som har vært som deg - en salt-person...? Vel. Jeg skal tenke litt til - men det heller kanskje mot lavkalori slik det ser ut nå. Det vet jeg i alle fall at funker og at jeg greier - lenge.

comida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat