Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 09:11   #19
Aisen
Juniormedlem
 
Aisen sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Aisen er på en erverdig vei

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av comida, her.

Det du forteller om din lørdag høres godt ut - men det mangler liksom litt for min lørdag... Jeg følte vel at Zillah var inne på noe - at det er motivasjonen min som ikke er sterk nok. Det er ikke mulig å være lavkarbo med såpass regelmessige utskeielser som jeg ønsker meg. Og da burde jeg vel ta konsekvensene av det og velge noe jeg kan greie. Jeg mistenker at de som trives best på lavkarbo er de som har vært som deg - en salt-person...? Vel. Jeg skal tenke litt til - men det heller kanskje mot lavkalori slik det ser ut nå. Det vet jeg i alle fall at funker og at jeg greier - lenge.

Vi er alle forskjellig, så det beste er jo hvis man kan klare å finne noe som kjennes riktig ut. Sånn som jeg føler nå... Hvis du klarer å skeie ut bare litt på lavkalori, så funker det sikkert for deg. Jeg klarte ikke det. Jeg har aldri klart type 4 smågodt eller 30g potetgull. Når jeg først hadde gått lenge nok og vært sulten og fysen så sprakk jeg gjerne på en kilo smågodt, 4 sjokolader og en familiepose med potetgull . Nå gjør fett og proteininntaket at jeg ikke er fysen, og da sprekker jeg heller ikke.

Det er nok mange søtmonser her inne også, men de finner seg muligens noen kunstige søtningsalternativer innimellom som ikke hever blodsukkernivået så de blir fysne igjen? Eller blir så fornøyd med hvordan kroppen reagerer på "ren" mat at de klarer seg uten? Jeg lager plutselig masse spennende matretter og kokkelerer fra bunnen av, spiser masse salat og aldri et måltid uten grønt til! Også jeg som hadde sort belte i grå og trist ferdigmat .

__________________



Aisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF <40 gram Svar med sitat