Vis enkelt innlegg
Gammel 19-07-11, 17:43   #23
comida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 10
comida er på en erverdig vei

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Jeg var også opptatt av å finne søte alternaltiver som var lovlige og det holdt jeg vel på med i ca et halvt år før jeg gradvis ikke lagde det lenger. Behovet ble borte helt av seg selv. Jeg sørget for å alltid ha noe søtt i kjøleskapet. Jeg lagde fromasjer, bringebær, sitron og sjokolade. Jeg liker "riskrem" med fun light saft på og lagde en hel rekke deilige kaker. Gjerne med sjokolade saus på. Is lagde jeg også, og koste meg med jordbær og bringebær med krem. Jeg hodt meg fint innenfor 15-20 karbohydrater hver dag.

Nå kan jeg spise et måltid/godteri med høykarbo uten å få noen som helst problemer med å fortsette med LCHF kostholdet mitt. (Problemet er mer migrene, mageknip og kvalme når jeg virkelig overdriver) Har jeg lyst på en frukt spiser jeg det osv. Jeg har gått ned de 8 kg jeg hadde tenkt og holder meg greit på 60 kg ved å spise det jeg vil. Det har ALDRI hent før. Da måtte jeg passe på hva jeg spiste hele tiden.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tenker på lavkarbo når du er trivdes så godt med GR. Du kan jo bare holde deg til det opplegget. Hørtes jo ut som du holdt vekta greit etterpå også.

Lykke til uansett i hvertfall

Takk for det Det er flere grunner til at jeg lurer på lavkarbo når jeg har hatt så god erfaring med lavkalori. Det første er at jeg har en medisinsk tilstand som kunne tenkes å profitere på et annet kosthold. Det andre er at det daglige kostholdet på lavkarbo tiltaler meg mer enn det magre lavkaloriopplegget - men jeg skulle ønske det var mer rom for søte ting av og til. Jeg liker ikke smaken av kunstig søtning så det er et mindre bra alternativ for meg. Til sist - jeg har en datter i siste del av barneskolen som er fullstendig normalvektig, men hun har en hang til det søte - og jeg tenker at kanskje kan jeg forhindre at hun "arver" mitt problem. Enn så lenge er det jo jeg som bestemmer hva hun spiser. Men det hjemmebakte brødet hennes får jeg nok aldri bort...

Er imidlertid oppmuntrende at du nå kan tillate deg å være litt mer avslappet i fht noe karbo innimellom. Vet du sånn ca hvor mange kcal du får i deg nå? Noen steder har jeg lest at hele hemmeligheten bak lavkarbo er at man spiser mindre slik at kaloriinntak ikke er så ulikt et inntak på lavkalori. Men kaloriene består av andre ting. Og det er ingen kamp å la være å spise mer, hvis jeg forstår dere her inne rett. Det hadde jo vært deilig

comida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg? Svar med sitat