Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-14, 12:29   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Økende smerter - reumatisme? Anti-inflammatorisk kosthold?

Denne høsten har jeg fått stadig økende smerter, jeg mener det må være reumatiske smerter, de sitter i armer, bein og hofter, ikke i torso. Flytter seg litt rundt og da det lå en haug med sterke lavtrykk utenfor kysten før helga var jeg knapt gangbar...!

Men dette må det jo gå an å lindre med kostholdet tenkte jeg og søkte litt på nettet. Synes jeg spiser ganske greit egentlig, ikke veldig lavkarbo (det funka ikke for meg), men lite brød (ca. 4 vanlige, grove knekkebrød om dagen), lite poteter / ris / pasta, men rotgrønnsaker (søtpotet!) og kikerter og andre belgfrukter. Og jada - litt sjokolade og kjeks og sånt i helgene. Av drikke går det med stort sett kun rent vann og te i forskjellige former.

Men - jeg er et ekstremt vanemenneske hva mat angår og kan spise det samme på knekkebrødene til frokost i måneder og år før jeg plutselig bytter. Nå har jeg spist knekkebrød med kaviar og hvitost i mange måneder og leste nå at melkeprodukter (som bl.a. ost) kan trigge betennelser i kroppen. Noen som har opplevd dette? Hvis så er tilfelle er det neppe lurt å spise rundt 80-100 gram av det hver eneste dag...

Kaviar var en grei omega3-kilde leste jeg, men jeg har en følelse av at den kan trigge noe også, uten at jeg har noen anelse om det stemmer. Men jeg tror alt saltet i kaviaren gjør at jeg ikke har halsbrann på grunn av for lite magesyre lenger. For det endret seg da jeg begynte å spise en del kaviar faktisk!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat