Tråd: Sjokolade
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 21:51   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Også lurer jeg litt på hvorfor Cloettas sukkerfrie sjokolade, Cavalier og Atkins-barer er så mye bedre for oss lavkarbere enn vanlig melkesjokolade? kanskje et dumt spørsmål, men: er ikke disse sjokoladene også ganske "ille" for oss som vil ned i vekt?

De lyse sjokoladene er mest sukker og fett (og sjelden sunt fett) og lite sjokolade. Om det er endorfin- og serotoninvirkningen av sjokolade du ønsker så får du "mer for mindre" jo mørkere sjokolade du klarer å venne deg til.
En annen ting er at du kanskje - om du ikke allerede gjør det - vil ønske å lese litt om krom-tilskudd. Krom balanserer blodsukker og reduserer for mange søt- og sjokoladehunger.

Ja, de er "ganske ille" - og de sukkerfri inneholder ofte maltiol som kan gjøre mange av oss til rene "hindenburgs"... ( luftskip med "gassutbrudd" ). Du må selv avgjøre hva som passer deg - men uansett om du velger med eller uten sukker så tror jeg det er en fordel om du beveger deg mot de mørkere variantene.

Lykke til. Det er en vanskelig omstilling, men etter hvert går det lettere.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat