Vis enkelt innlegg
Gammel 13-12-11, 20:15   #36
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hjerte- karsykdommer og fett

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tempertantrum:

HVORFOR krangle om hva som er sunt?

Jeg må si jeg gir en fullstendig lang marsj i hva du og du og selv du stapper i gapet. Lev på skoleboller og cola omså, men spør du meg om råd om du trenger hjelp til noe helsemessig, så vær du sikker på at jeg kommer til å nevne kostholdet og da syns jeg du skal være istand til å enten respektere mitt kostholdssyn, gjøre som jeg sier, eller kunne argumentere med gode kilder på hvorfor jeg tar feil.

Det samme gjelder diskusjonen om mettet fett - jeg mener det ikke er usunt og jeg mener jeg har gode faglige begrunnelser for dette, at TS (som jeg forøvrig ikke tror en døyt på er 17 år gammel jente og derfor ikke tar hele framstillingen seriøst) og andre personen med fortsatt mettet fettfrykt mener at fett er farlig er helt greit for meg, men da må dere også komme med gode kilder på det motsatte og kunne sette dere inn i f.eks kolestrol og hvor farlig det (ikke) er, hvordan hjertefeil oppstår etc etc og så kan vi snakke. På ett saklig nivå, med gjensidig respekt. Dette gjelder forsåvidt i hele lavkarbodiskusjonen.

Til dere som absolutt skal forkjempe lavkarbo for en hver pris; Husk at hver kropp er individuell og at din kropp ikke kan tegne ett bilde på hvordan min kropp fungerer. Mange av dere blir så bastante og arrogante (gjelder nødvendigvis ikke folk i denne tråden eller på dette forum) i debatten at det hele blir bare en debatt dere kunne ha VUNNET hadde dere hatt en del større kunnskaper om debatteknik (og ja, litt mer om kroppslige funksjoner og biomekanikk).

Se på Sofie Hexeberg, hun kan så absolutt ikke argumentere eller debattere, og dermed så "dummer" hun ut hele lavkarbomiljøet når hun er på debatter...

Først må jeg si at jeg ikke er redd fett, litt mettet fett tror jeg ikke er usunt. Men, en trenger vel ikke pøse på med fett, og umettet fett er jo sunt. Ikke alle her inne kan pøse på med fett, uansett fett type, pga vektoppgang med for mange kcal.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat