Vis enkelt innlegg
Gammel 15-12-11, 18:02   #41
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hjerte- karsykdommer og fett

Nå har jeg ikke lest hele tråden, virker som den har vært preget av mye krangling, så du får unnskylde meg om dette er tatt opp andre steder.

Om energiopptaket ditt hovedsakelig kommer fra proteiner, ser du spier mye mager mat - så er det veldig belastende for nyrene på lang sikt. En jeg kjenner har en venn som gjorde dette, og det endte på sykehus.

Om du ønsker å kutte ned på meieriprodukter og fett kjøtt, så håper jeg du får i deg rikelig med karbofattige grønnsaker, nøtter, sunne oljer (f.eks olivenolje som dressing), fet fisk o.l.

For mye protein er altså farlig, og om du bare spiser normalt med protein, og lite fett/karbo, så spiser du generelt så lite at kroppen vil gå i sultemodus. Et sted må næringen komme fra, når du ikke spiser karbo, og ikke spesielt mye mettet fett.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat